John Hancock bude teraz predávať iba "interaktívne" pravidlá, ktoré zhromažďujú zdravotné údaje prostredníctvom nositeľných zariadení, ako napríklad smartwatch. Kritici však uviedli, že oznámenie bolo "strašidelné" a "dystopické".
Poistná značka Vitality – medzinárodný partner spoločnosti John Hancock – propagovala myšlienku "interaktívneho" zdravotného a životného poistenia ponukou zľavnených zariadení, ako napríklad Apple Watch v súvislosti s jej politikami.
John Hancock začal svoju prvú interaktívnu politiku v roku 2015 a teraz bude uplatňovať model vo všetkých svojich politikách.
Zariadenia na sledovanie aktivity, ako napríklad Apple Watch a Fitbit, dokážu zaznamenať, koľko cvičenia niekto robí, a môže byť použitý na zaznamenávanie možností stravovania.
Avšak advokáti v oblasti ochrany súkromia varovali, že poisťovatelia by mohli používať údaje na sledovanie zákazníkov, ktorí nedodržiavajú ciele.
"Samozrejme, že americký dystopický dozorný štát spojí poistenie s tlmením tukov." Vitajte v pekle, "povedal Matt Stoller, kolega na Open Markets Institute.
Poisťovňa však tvrdí, že je prísne regulovaná a musí byť schopná odôvodniť zvyšovanie sadzieb alebo zmenu politiky.
John Hancock uviedol, že zákazníci nebudú musieť prihlásiť svoje aktivity na pokrytie nárokov na krytie – ale ak by sa tak rozhodli, nevyužili by zľavy.
Spoločnosť informovala agentúru Reuters, že je príliš skoro na to, aby uviedla, či platia menej nárokov z dôvodu programu Vitality.
Podľa údajov, ktoré doteraz zhromaždili, sa však domnievali, že poistenci Vitality žili o 13 až 21 rokov dlhšie ako zvyšok poistenej populácie.
Spoločnosť je pomenovaná po významnej osobe Johnovi Hancockovi. John Hancock bol americký obchodník, štátnik a prominentný patriot americkej revolúcie. Bol predsedom druhého kontinentálneho kongresu a bol prvým a tretím guvernérom spoločenstva Massachusetts.